4 lata działalności UTW

Szanowni słuchacze UTW,  przyjaciele

Mija kolejna kadencja Zarządu Stowarzyszenia UTW.
Z tej okazji chcielibyśmy podzielić się z Państwem osiągnięciami z ostatnich 4 lat  2019 – 2023. Podstawowym zadaniem Uniwersytetu jest działalność dydaktyczna obejmująca tematykę dotyczącą historii, literatury, sztuki, turystyki. Poznawaliśmy historię muzyki i jej twórców, zarówno polskich jak i światowych. Razem z wykładowcami w naszej wyobraźni zwiedzaliśmy najpiękniejsze zakątki naszego globu.

Dużym zainteresowaniem słuchaczy cieszyły się wykłady z zakresu poczucia własnej wartości jako nieodzowny filar naszego codziennego życia, wykład o leczeniu dietoprofilaktyką oraz dietoterapią. Wysłuchaliśmy wykładu na temat radzenia sobie i przezwyciężania problemów po przebytym Covidzie i możliwości powrotu do normalności.

Naszymi wykładowcami były takie osoby jak: prof. Cezary Król, prof. Hieronim Grala, prof. Małgorzata  Janecka – Kurowska, Przemysław Głowacki i wielu innych, a wśród nich nasza koleżanka Daniela Czernianin z kolejnym wykładem o słynnych Mariach.

W czasie tej kadencji zwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc naszego kraju: Kraków, Wrocław, Olsztyn, Łódź, Puławy, Kazimierz Dolny. Przebyliśmy również bardzo ciekawą podróż szlakiem Zamków Krzyżackich. W tym okresie zorganizowaliśmy 18 wyjazdów turystycznych, w których uczestniczyło ponad 800 osób.

Tradycją naszej społeczności studenckiej stały się cotygodniowe zajęcia gimnastyczne a w okresie wakacji dodatkowo basen – aqua aerobic, które cieszą się coraz większym powodzeniem.

W każdą środę spacer z kijkami nordic walking był okazją do wymiany poglądów, dobrych rad i przepisów kulinarnych. W okresie wakacji byliśmy kuracjuszami sanatorium San w Kołobrzegu, gdzie zażywaliśmy spacerów brzegiem morza, a także korzystaliśmy z proponowanych zabiegów leczniczych.

Nie obyło się także bez spotkań integracyjnych takich jak: zabawa  andrzejkowa, spotkania wigilijne, zakończenia roku akademickiego w Zagrodzie Edukacyjnej w Osiecku oraz w Centrum Edukacji Leśnej w Celestynowie.

Sytuacja epidemiologiczna w kraju pozbawiła nas możliwości kontaktu z przedszkolakami – czytanie bajek i krótkie inscenizacje-  w ramach integracji międzypokoleniowej. I trwa to nieprzerwanie do dziś.

Spotkania z teatrem i kinem też nie były nam obce. Oglądaliśmy sztuki wystawiane w tetrach: Polskim, Palladium, Powszechnym, Komedii, Kwadracie, Teatrze Kamienica i oczywiście w Operze Narodowej. Członkowie UTW chętnie uczestniczyli w spektaklach organizowanych przez Miejski Ośrodek Kultury w Józefowie.

Ponadto zwiedzaliśmy wystawy w muzeach warszawskich: Muzeum Narodowe, Muzeum Historii Żydów Polskich Polin, Muzeum Powstania Warszawskiego, Łazienki Królewskie, Muzeum w Wilanowie.

W planach naszej działalności pojawiły się nowe zajęcia, a mianowicie warsztaty rękodzielnicze, m.in. bukieciarstwo, ozdoby świąteczne.

Osiągnięciem i dużym sukcesem studentów UTW było wystawienie sztuki teatralnej adresowanej do młodzieży szkół podstawowych p.t. Postrzyżyny Siemowita w reżyserii i współudziale Pana Arkadiusza Głogowskiego.

Na premierę sztuki zaprosiliśmy władze Miasta Józefowa, przedstawicieli Starostwa Powiatowego oraz naszych studentów i Józefowian. Drugi spektakl obejrzała młodzież szkolna wraz ze swoimi nauczycielami, wypełniając salę w 100%. Oklaskom nie było końca.

Drodzy członkowie naszej studenckie społeczności, w październiku b.r. kończy się kadencja obecnego Zarządu i odbędą się wybory nowych władz UTW , prosimy chętnych do współpracy i jeżeli macie ciekawe propozycje rozszerzenia naszej działalności podzielcie się z nami. Chętnie skorzystamy z nich w następnym roku akademickim.

Tak szeroka działalność Stowarzyszenia UTW nie byłaby możliwa, gdyby nie wieloletnia praca i zaangażowanie członków Zarządu oraz wsparcie finansowe Urzędu Miasta Józefowa, nieodpłatne korzystanie z sali widowiskowej Miejskiego Ośrodka Kultury, za co bardzo serdecznie dziękujemy.

Zarząd UTW:   Teresa Uzarska,  Marianna Jakubowska, Daniela Czernianin,  Elżbieta Turek,